Bang voor de telefoonrekening?

Een mobiele telefoon is tegenwoordig een must have. En dan natuurlijk een met internetverbinding. Chatten, MSN’nen, Facebooken, twitteren, alles moet direct en overal. Niet alleen zo’n telefoon voor mij, maar mijn dochter wil ook zo’n apparaat.


Een prepaid abonnement maakt het in haar geval een beetje lastig om al deze zaken onderweg te kunnen doen. Dus wil ze een normaal abonnement met de gekoppelde tarieven en een open “saldo”. Zelf ben ik bekend met de consequenties en houdt daar rekening mee.

In haar geval kan ik slechts aangeven dat ze moet oppassen. Dat ze rustig aan moet doen. En dan maar hopen dat ze de tikken in bedwang kan houden. Dat ze niet teveel belt en over haar tegoeden heen vliegt. Dat de rekening aan het eind van de maand niet tegenvalt. Tja, wat dan gebeurt kun je aan je klompen aanvoelen. Vader mag bijspringen. Iets wat ik niet wil dat mij gebeurt.

Nu zijn er wel wat apps om dit bij te houden, zoals bijvoorbeeld “Belstand Rood“, maar het blijft knagen. Sommige providers, zoals Boost Mobile, spelen heel handig in op mijn angstgevoelens voor een te hoge rekening. In hun commercial regeert deze angst. Geheel gefilmd in een sfeer van “I know what you did last summer”. Uiteindelijk wordt de angst zelfs opgeroepen met de visualisatie van een verzonden tweet. Een clevere boodschap verpakt in een sinistere setting.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k3mC6THN3gs[/youtube]

Oh ja, mijn dochter en haar abonnement. Dat gaat tot op heden heel goed. Wat dat betreft ben ik trots op haar.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.