De ene zijn dood, …….

Vandaag had Vodafone het zwaar. Bijna zwart voor de ogen. Door een brand in Rotterdam lag hun netwerk eruit in omgeving Rotterdam en Den Haag. En dat is natuurlijk niet fijn. Voor hen, maar nog meer voor hun klanten.


Nu had ik daar als klant ook last van. Mijn werk in Rotterdam zorgde er dus voor dat ik geen online verbinding had en sporadisch een telefonische verbinding. Gelukkig privé telefoon, maar toch. Voor de zakelijke gebruikers betekende dit een rustige dag (*kuchkuch*).

Op zo’n dag heb je altijd die creatieven die dan heel slim en listig inspelen op deze gebeurtenis. Met een gepaste inhaker pakken ze de aandacht van de massa, die dergelijke stunts warm onthaald.

Dus werd er een abri-inhaker door KPN verzonnen. Insteek was dat KPN je wel “uit de brand” zou helpen. Overstappen is het enige dat je moet doen. Makkelijker kunnen ze het niet maken, toch?

Geweldige vondst, maar is het werkelijk door de telecomgigant verzonnen en uitgevoerd? Natuurlijk niet, het is een hoax, maar wel een die als een lopend vuurtje rond gaat. Op de Twittertimeline wordt deze veelvuldig getweet en geRT. Ansich dan wel weer mooie reclame voor KPN en minder voor Vodafone.

Zo zie je maar, “de ene zijn dood, is de ander zijn brood” om het gezegde maar af te maken. Een fraaie hoax verzonnen door Joost van Action this Day. Als ik tenminste VerseReclame.nl moet geloven…

,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.