Infographic: 30 Marketing redenen voor Pinterest

Pinterest raakt steeds meer ingeburgerd bij de massa. Op het visuele online prikbord kun je zaken die je interesseren “pinnen”. Vrienden en bekenden kunnen dan net als bij Facebook en Twitter deze zogenaamde “pins” weer ‘liken’ en ‘repinnen’.

Uit onderzoek van Newcom blijkt dat momenteel 1,1 miljoen Nederlanders gebruik maken van het digitale fotoprikbord. In 2012 waren dit er nog een half miljoen. Dagelijks houden 131.000 mensen zich hiermee bezig. Wel is het meer een “vrouwelijk” platform is. Op dit moment is ongeveer 80% vrouw.

Op Pinterest kun je de onderwerpen zelf maken en indelen. De een houdt het bij auto’s, de ander gaat helemaal los op nagellak en schoenen. Werkzoekenden gebruiken het vaker als visueel CV om zo de aandacht van recruiters te krijgen. Een mooi platform om je prestaties en portfolio te tonen. En deze recruiters gebruiken het op hun beurt weer om personeel te vinden.

Bedrijven pakken het nog maar langzaam op. Wel zijn er in Nederland al een paar voorlopers die de mogelijkheden van dit social netwerk zien en gebruiken. Denk daarbij aan de HEMA, de Bijenkorf, de KLM, Riviera Maison en de Allerhande. Thema’s  koken, beauty, woninginrichting, snuisterijen en reizen. Op zijn zachtst gezegd, goed passend bij de huidige bezoekers.

In de onderstaande infographic meer dan 30 marketing redenen voor Pinterest om dit zakelijk als communicatie- en leadgeneration platform in te zetten.
30-reasons-to-market-your-business-on-pinterest-in-2014