Infographic: 8 Redenen waarom bezoekers je site verlaten

Websites zijn een belangrijk onderdeel van menig bedrijf. Veel sites worden nog weggezet als een “online brochure”. Mooie perfecte plaatjes van de verschillende producten, verhalen over het bedrijf hoe goed ze wel niet zijn. Hiermee willen ze de aandacht pakken.

En toch is er meer nodig om bij je doelgroep in beeld te blijven. Niet alleen maar de fraaie “gepoetste” verhalen. De klanten van nu verwachten meer. Ze willen interactie, meedenken. Eigenlijk niets meer dan dat de bedrijven naar ze luisteren en inspelen op hun vragen, hun behoeften.

Bedrijven moeten zich erop toeleggen om interessante content met hun bezoekers te gaan delen. Dus dan komt het neer op bloggen, content vernieuwen, interactie, dialoog, foto’s, video’s. Slechts een kleine opsomming van middelen om de klanten te binden en te boeien. Helaas wordt te vaak vergeten dat juist dit veel tijd en aandacht vraagt. En dan nog loop je het gevaar dat de bezoekers je site verlaten.

8 Redenen waarom ze niet blijven plakken

1. Onduidelijke navigatie
2. Teveel advertenties (als je die toepast)
3. Slechte content indeling
4. Storend misbruik van video’s en foto’s door automatisch tonen/laden
5. Verplicht registreren
6. Saaie content, niet sprankelend design
7. Zwakke leesbaarheid
8. Oude content (geen vernieuwingen)

Dus kijk naar bovenstaande redenen en loop je site eens kritisch na. Zijn er redenen van toepassing of kun je ze de prullenbak in verwijzen omdat je de zaak op orde hebt?

, ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.