Infographic: mannen tegen de vrouwen

Mannen en vrouwen zitten beiden op Social Media. Maar het gebruik ervan verschilt per sexe. Vrouwen lijken actiever in de netwerken. Als ik kijk in mijn netwerken, dan gaat die vlieger best wel op. Niet gestoeld op wetenschappelijk onderzoek, maar slechts N=1.

Dus wordt het interessant om te achterhalen wat dan de verschillen zijn. Onderstaande infographic beschrijft de verdeling tussen mannen en vrouwen op de netwerken. Nu is deze graphic wel gebaseerd op Amerikaanse gebruikers, maar het geeft een beeld van de verdeling.

Bijna 150 miljoen Amerikanen maken gebruik van minstens een social networking site, maar vrouwen (56%) zijn veel actievere gebruikers van de netwerken dan mannen. Bij de grootste Social sites zie je dat vrouwen veel meer betrokkenheid en aanwezigheid claimen. Maar liefst 58% op Facebook is vrouw. Op Twitter ligt dit nog hoger, namelijk 64%. Pinterest blijkt met 82% het absolute domein van de vrouw te zijn.

Mannen aan de andere kant wijzen de weg op Google+ (71%) en LinkedIn (63%). Het aantal mannen op LinkedIn overtreft zelfs het gecombineerde aantal vrouwen op LinkedIn, Reddit en Google+.

, ,