Infographic: State of Digital Marketing 2014

Aan het begin van 2014 maar direct een infographic over de “State of Digital Marketing 2014”. Weten we direct waar we dit jaar op moeten focussen. De firma Webmarketing 123 brengt steeds geupdatete infographics uit die hetzelfde thema bespreken.

In een eerder blog haalde ik al de resultaten uit 2013 en 2012 aan. Opvallend aan deze serie infographics is dat ze op hoofdlijnen dezelfde vragen blijven beantwoorden, maar dat er door de jaren heen een shift in focus bij de B2B en B2C bedrijven plaatsvindt.

Belangrijkste focus die herhaaldelijk terugkomt in beide markten zijn het genereren van leads en het behalen van salestargets. Het besteedbaar marketingbudget wijzigt niet, nog steeds wordt 25% van het budget geinvesteerd in online.

Content marketing verkrijgt in 2014 meer aandacht want 63% van de ondervraagden geeft aan meer content te gaan creeren. Zelfs 75%  gaat meer investeringen plegen in mobiele oplossingen. Significante verschillen ten opzichte van vorige jaren. Nu aan het einde van het jaar bekijken of deze verwachtingen ook uit zijn gekomen.

2014 DMR Infographic