Onderbroek in een gripzakje

Bij reclame maken om bekendheid te genereren denken we altijd aan TV, print, radio of internet. Maar dit doel kan ook bereikt worden met andere middelen. Een vaak vergeten aspect is de verpakking van het product.

In een gewone doos of gripzakje, voorzien van logo en klaar. Gooi het schap vol en de verkoop kan beginnen. Hiemee onderscheidt je jezelf niet van de markt en je concurrentie.

Sommige merken leggen de lat een stuk hoger. Een bekend voorbeeld is Apple, die het uitpakken van hun producten tot een ware beleving heeft getransformeerd. Niet ieder merk heeft de kracht van Apple, maar het merk Joe Boxer doet een aardige duit in het zakje.

Hun lijn van onderbroeken is gedesigned om tongen los te maken. Enerzijds omdat ze opvallen door kleur en stijl, anderzijds door hun triggerende kreten. Bij het maken van een keuze ben ik toch meer gecharmeerd van deze uitdagende stijl dan van een onderbroek in een gripzakje oplossing. In mijn opinie geven zij binnen hun markt aan dat een goed gedesignde verpakking mogelijkheden biedt tot branding en beleving.

Joe-Boxer-underneath_small

,