Social Strategy: Why Does Strategy Get Left Behind?

Social Media for Business is een populair onderwerp voor veel bedrijven. Helaas wordt maar al te vaak voorbijgegaan aan een strategische aanvliegroute voor de inzet van dergelijke communicatiemiddelen.

Veel bedrijven worstelen namelijk met de gedachte hoe ze een invulling moeten geven aan “Strategie vs. Aanpak”. Te snel wordt er gegrepen naar een pragmatische invulling van het kanaal, waardoor er een strategische kloof ontstaat. Resultaat is het op traditionele en bekende wijze “zenden” van boodschappen.

Strategic Gap
Bij het voorkomen van een “Strategic Gap” is het verstandig om onder ander de volgende vragen te overdenken:

1. Waarom wil ik iets met Social doen?
2. Hoe kan dit kanaal mijn klant voordeel bieden?
3. Wat wordt er gezegd over mijn merk, mijn product?
4. Waar moet ik beginnen?
5. Welk platform is belangrijk voor mij?
6. Hoe positioneer ik mijn merk?
7. Hoe weet ik of ik succesvol ben?

Belangrijke vragen die je op weg helpen om te komen tot “engagement” met je klant.

Bepaal je focus
In een heldere presentatie geeft David Rollo weer hoe je het gewenste eindresultaat kunt bereiken. Waar het om draait zijn de volgende 4 kernpunten:

1. Missie
2. Strategie
3. Aanpak
4. Activatie

[slideshare id=7779730&doc=22socialstrategy-110429122940-phpapp01]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.