Superfans voor Super Rugby

Vodacom in Zuid-Afrika is verbonden aan de rugby sport. Het Super Rugby seizoen loopt nu op zijn eind (feb-aug). De supporters en fans staan vol achter hun teams, maar in deze slotfase zijn ze extra nodig voor de teams. Hun passie, enthousiasme, support beinvloedt de teams en daagt de rugby spelers nog meer uit om op de toppen van hun kunnen te spelen.

Als slotakkoord voor het seizoen nam de Zuid-Afrikaanse telecom gigant een commercial op om deze fans te bewegen om nog meer achter hun lokale teams te gaan staan. Het resultaat is een vermakelijke commercial, waarin de fans als Supergees worden opgehemeld. Het accent maakt het voor ons nog grappiger.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VFWuE8u-6w8[/youtube]

De muziek uit de commercial is gebaseerd op het beroemde lied van Rick James “Superfreak” uit de jaren ’80. In de commercial hoor je slechts een klein gedeelte van deze persiflage door Robbie Wessels.

Het team van DraftFCB Johannesburg heeft nog een langere versie opgenomen waarin de hoofdrolspelers en muziek extra aandacht krijgen. Deze versie vindt dan zijn weg op satelliet TV gedurende het toernooi. Net zo grappig doordat het zo “over the top” is.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6hLOdN6uYEQ[/youtube]
,