The Story of Saab

Een merk op de weg terug. Van origine eigenzinnig, eigenwijs en innovatief. Opgeslokt en verwaarloosd. Ondergewaardeerd bij het grote publiek, maar geliefd bij een select gezelschap.

saab sprechen schwedisch

Een doorstart onder Nederlandse vlag. Nu maar hopen dat het merk overeind blijft. Het verdient een plaats tussen alle wereldberoemde merken.

Daarop is ook deze Amerikaanse campagne gebaseerd. De wedergeboorte van een sterk merk, weer met een stuk eigenzinnigheid. Is het daarmee een onderscheidende campagne? Niet echt, eigenlijk weer een beetje dezelfde teksten, dezelfde repeterende beelden. Daarnaast nogal vlak uitgevoerd, weinig kleur of uitdaging.

Waarom dan toch deze aandacht? Gewoon persoonlijke voorkeur voor Saab. Het merk is anders. Bijvoorbeeld het Night Panel of het contactslot tussen de voorstoelen. Hoe vaak heb ik niet in een deuk gelegen omdat anderen de sleutel niet uit het contact konden krijgen! Als je het antwoord kent, weet je iets van de eigenzinnigheden van het merk. En dat maakt Saab Saab!

saab nicht german

saab funeral reborn

saab cold day

De commercial geeft wel een mooi overzicht van de verschillende innovaties en prestaties die het merk door de jaren geleverd heeft. Dat is dan toch weer het bekijken waard.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aCK55wht8BQ[/youtube]
,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.