Vrouwen met pijnlijke momenten

Gisteren toonde ik enkele voorbeelden van mannen in pijnlijke situaties. Herkenbaar, maar niet leuk voor de stoere man. Daarentegen zijn er ook vrouwen met pijnlijke momenten.

Het merk Veet visualiseert waar de vrouw zich aan kan ergeren of voor schaamt. De slogan “Don’t risk dudeness” is volgens het merk een knipoog naar het onprettige gevoel van een mannelijke beharing. Vooral als je net alles hebt gedaan om weer een gladde vrouwelijke huid te hebben.

Misschien wordt dat wel onderkend door de vrouw, maar ik kan me voorstellen dat menig vrouw zich vreselijk ergert aan deze manier van reclame maken. Het is vol stereotypen, seksistisch en dogma’s uit een ver verleden. Het merk en hun bureau Havas krijgen er flink van langs want de reacties die gegeven worden liegen er niet om.

These commercials…they’re not even funny. If you were trying to be funny, it didn’t work. You’re just being offensive.

I honestly can’t believe you thought this was a good idea… Take us back to the 50s why don’t you, Havas.

This commercial saddens me to no end. Why are we pushing homophobic, transphobic and gender stereotypes??? We are trying to get AWAY from these phobias and stereotypes as a culture. Also, there are men who shave, so does this take away from their gender identity? There are so many things wrong with this post, that I am dumbfounded and speechless. This is probably the best way to alienate a large population of your consumers. Way to go Veet…Way to go…(Insert sarcasm here)

No, Veet…what a way to shame women, as if we don’t have enough to feel ashamed about, now we turn into hairy men if we don’t shave our….legs?  There is a company now on my ‘never buy’ list, Thank you for making my mind up for me.

Update: 9 april

Veet heeft inmiddels de commercials verwijderd van hun YouTube kanaal. Daarnaast nog een excuus gepost op Facebook.

Schermafbeelding 2014-04-09 om 22.29.39