Alleen bij …….

Onlangs is Center Parcs gestart met een nieuwe TV-campagne. Dit in combinatie met de actiesite “29 verschillen die écht het verschil maken“. Volgens hen “Zo kun je maximaal genieten van de natuur en van elkaar. Ontdek 29 verschillen die écht het verschil maken”.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nMq4ZbeUjf0[/youtube]Deze eerste is grappig doordat veel acties in slow-motion worden uitvergroot. Situaties die hun communicatieve kracht verliezen als ze snel voorbij flitsen, zoals dat in het echt wel gebeurd.

Maar eigenlijk is die eerste commercial niet zo grappig als de tweede variant die ze ontwikkeld hebben. Weer in slow-motion, om in stijl te blijven, maar dan een erotisch beeld opwekkend waar je niet op zit te wachten. Althans, ik niet.

Met een fijn gevoel van sarcasme wordt verwezen naar de wash-and-shine commercials waarin sexy models de boventoon voeren. De commercial met Paris Hilton gaat zelfs zover dat je de link naar de adverteerder niet zo snel legt.

Commercials als deze zijn erop gestoeld om de mannelijke gevoelens te bespelen. Vaak wordt ons verweten dat wij een “one-track-mind” hebben. Als het op vrouwelijke contouren aankomt, dan is dat een waarheid als een koe (tenzij je als man niet op vrouwen valt, natuurlijk). Automerken gebruiken dit sexy thema graag in commercials, zoals ik onlangs ook al in een blog over een Fiat spotje schreef.

Nu even terug naar Center Parcs en de “Buurman” spot. Ik mag dat wel, dat cynisme waarmee de andere spots op de hak worden genomen, de mate van overdrijven waardoor het geheel juist fun-to-watch wordt. Daarmee raken ze de juiste snaar en bouwen ze aan een positief geladen imago. En dat kan “Alleen bij ….”

Waar ik nog naar op zoek ben, zijn die 29 verschillen. Ik kan ze nog niet vinden, maar ik kom er te weinig. Daarnaast heb ik last van een non-sexy beeld van die buurman op mijn netvlies dat ik er maar niet vanaf krijg. Daar word ik dan weer minder vrolijk van.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F4LTWMBylXE[/youtube]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.