Are you stupid enough???

Ben jij dom genoeg om de ster in een muziek video van Diesel mee te doen? Dat is eigenlijk de boodschap van deze campagne. Doe domme dingen, leg het vast op film en zet het op YouTube.


Op de website http://recruit.diesel.com/ kun je de video’s plaatsen die je van je domme actie gemaakt hebt.

Maar waar wil Diesel nu eigenlijk naar toe? Over het algemeen heeft dit merk altijd wel uitdagende en provocerende campagnes die de eigen identiteit onderstrepen. De advertenties, die ze voor deze campagne ontwikkeld hebben, passen in dit beeld.

Met de slogan die ze gekozen hebben, slaan ze in mijn ogen de plank mis. Wie wil er nu een imago van stom aan zijn broek hebben hangen? Daarnaast wordt ook nog een stereotype vergelijking gemaakt met slimme mensen. Alsof slimme mensen geen domme dingen kunnen doen. Beetje raar vergelijk!

Ik weet dat het niet om dom in de letterlijke betekenis gaat, maar er had volgens mij wel een creatievere slogan verzonnen kunnen worden. Eentje die uitdaagt en de kopers aanzet tot deelname, zorgt voor de creatieve filmpjes die men wil hebben. Voorbeelden als “No guts, no glory” of “Live life to the Max” zijn inspirerender als “Be stupid”.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.