Coca Cola domino-effect

Online kom je in aanraking met nieuwe zaken, nieuwe ideeen. Vooral de ontwikkelingen en mogelijkheden die er tegenwoordig zijn, dragen bij aan meer plezier op het web. Vooral games en online spelletjes zijn populair en gewild.


Iedereen kent in Nederland de recordpogingen “Domino Day” voor het Guinness Book of Records. De laatste jaren een avondvullend programma met vele steentjes die omvallen. Hier moet een sterk merk ook iets mee kunnen, zou je denken.

Coca Cola heeft hierop ingespeeld in de vorm van een game. Op de speciale website “Falling Dominoes” kun je spelen. Dat heet, je kunt de eerste domino (in uiteraard de vorm van een flesje) aanduwen en laten vallen. Dan klinkt het bekende geratel van de omvallende steentjes. Als laatste eindigt het met de tonen van de bekende Coca Cola tune.

Grafisch gezien zit het goed in elkaar. De steentjes “lopen lekker”. De vormen en stijlen, die door de jaren zijn uitgedokterd voor het vallen, komen terug in de animatie. Allemaal leuk en aardig. Een feestje om te zien.

En dan. Tja, dan is het over. Natuurlijk kun je het nog een keer doen, maar dan gebeurt hetzelfde. Onderbreken kan niet, stopzetten al helemaal niet. Enige wat rest is dan om te kijken of je kunt achterhalen wat de animatievorm voorstelt. Is dat dan een game te noemen? Niet echt, want er zijn geen andere spelelementen aanwezig. Misschien dat ze nog komen????

Andere vraag die bij mij dan opkomt is wat ze nu willen bereiken met deze site? Wat verwachten ze van me? Wat willen ze dat ik doe? Welke actie moet ik ondernemen? Ik kan het tweeten, ik kan naar de Facebook pagina. En dan?

Maar ik tweet het niet. Schrijf wel deze blog, dus geef ik zo aandacht. Ik moet wel toegeven dat ik wel het gevoel heb dat ik de site teveel credits geef. Meer dan het verdient, want de game is geinig, maar zet niet aan tot actie. Maar zie ik het nu verkeerd? Ik hoor graag jullie mening.

,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.