Confronterend effect van hard rijden

Veiligheid op de wegen is geen garantie. Ook al bestoken overheden, gemeenten en instanties iedereen met waarschuwingen, dodelijke ongelukken blijven helaas voorkomen.

Te hard rijden is een van de oorzaken waarbij zwaar lichamelijk letsel of doden vallen. Bestuurders vinden dat ze niet te hard rijden, maar eerder als “comfortabel”. Daarnaast hebben ze het gevoel alles onder controle te hebben. Een compleet verkeerd beeld van de werkelijkheid natuurlijk. Veel campagnes die zich hierop richten worden dus niet zo ervaren. En dus verandert er niets.

We usually get to learn from our mistakes; but not when driving – the road is an exception. Even the smallest of mistakes on the road can cost us our life, or someone else’s.

De NZ Transport Agency pakt het daarom anders aan. Zij richten hun communicatie op deze doelgroep, “competent drivers who regularly drive and put the ‘Ks’ in”. Fouten maken in het verkeer, en dus niet alleen door hen, gebeuren nu eenmaal, waarbij de gevolgen heel groot kunnen zijn.

De commercial moet je goed bekijken om in eerste instantie te beseffen hoe deze is opgebouwd. Uiteindelijk wordt het duidelijk en zie je het confronterend effect van hard rijden. Met een grote BOEM komt de commercial dan binnen.

,