Vandaag een ontzettend grappige blog gelezen. Onder de titel
“Er is een RoosvanVugtje geboren” werd de link via Twitter verspreid. Het blog beschreef “het vereffenen van de rekening” tussen Roos van Vugt (@roosvanvugt) en Leon Willemsens (@netwerven).
Wat belangrijker is waar Leon het over heeft. De impact van een tweep met veel volgers. Nu is dat natuurlijk algemeen gemeengoed geworden sinds “Youp T-Mobile-gate”, maar eigenlijk was dat een one-time burst. Youp kreeg de aandacht, maakte zijn punt en droeg het stokje over.

RoosvanVugtje
Impact alleen voor BN’ers?
Gaat dit nou alleen maar op bij bekende personen? Nee, natuurlijk niet. Sterker nog, de gewone man/vrouw die iedere dag weer opnieuw de interactie aangaat met zijn/haar volgers en/of onbekenden hebben in mijn beleving een veel grotere invloed. Waarom? Zij delen hun kennis, hun belevenissen, helpen anderen en doen dat op een manier die als “gewoon” of als normaal wordt ervaren. Althans door mij. Misschien naief gedacht, maar in mijn beleving een van de sterke punten van Social Media.
Wat is nu de impact van een #RvV (#RoosvanVugtje)?
Vandaag heeft Roos een oproep geplaatst naar een paar Social Media B2B cases. Daarop kreeg ze veel reacties, waarvan een van mij. Via Hootsuite had ik er een verkorte link van gemaakt en deze alleen naar haar gestuurd. Met een eenvoudige beweging heeft ze deze tweet geRT’d.
Het effect is in bovenstaand plaatje te zien. Moest er wel om lachen toen ik het resultaat zag, vooral ook omdat ik eerder op de dag het blog had gelezen. Ik kan Leon alleen maar bijvallen in zijn betoog. In mijn specifieke geval is een #RvV voor Roos op zijn plaats. Vraag is of jullie zelf ook dergelijke voorbeelden hebben ervaren?
In ieder geval hebben meer volgers van Leon het initiatief gewaardeerd.