“Sex Sells”, een credo dat absoluut werkt in de reclame-communicatie. Merken maken dankbaar gebruik van deze menselijke drijfveer en de aantrekkingskracht tussen personen. In eerdere blogs, zoals deze met Jennifer Aniston, deze over bier of dit voorbeeld, heb ik het al laten zien.
Laten we eerlijk zijn, mannen zijn ook een gemakkelijker doelwit voor dergelijke sexy impulsen. En als we het onderwerp “auto” aansnijden, kun je rustig stellen dat auto’s meer een “mannending” zijn. Een en een maakt twee. Dus spelen automerken graag in op de sexuele fantasieën van mannen om zo hun modellen te verkopen.
Zo ook Fiat met de introductie van de Fiat 500 Abarth, het paradepaardje van dit model. Een sexy vrouw verleid de argeloze voorbijganger. Eigenlijk een simpel idee en gewoon voorspelbaar, maar één element maakt het toch de moeite waard om te kijken. Als de sexy lady gaat praten, ben ik haar kwijt. Ik versta er echt geen klap van wat ze zegt vanwege de Italiaanse taal, maar de sensuele wijze en de body language spreken boekdelen. En dat is dan weer leuk. Ach, beoordeel het zelf maar.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cpi2IAec9Ho[/youtube]Grof vertaald zegt ze dit (maar haalt wel de fun uit de commercial):
Waar kijk je naar? Uh!?
Waar kijk je naar?! (slap)
Kleed je me uit met je ogen?
Arme man… je kunt er niets aan doen?
Klopt je hart al sneller? Tolt het al in je hoofd?
Voel je je verloren omdat je denkt dat ik voor altijd van jou kan zijn?
Vrij vertaald na website-tip van @patrick_vos