Girls don’t poop

De commercial voor een deo genaamd Poo-Pourri waart al enkele maanden rond op het internet. Op dit moment staat de teller op meer dan 22 miljoen views “and counting”. Bij “Girls don’t poop” vraag je je wel af of je niet in de maling wordt gehouden.

Bestaat het product echt is daarvan de belangrijkste vraag? Het product is te bestellen via Poo-Pourri’s site. Je sprayt de geur vooraf in het toilet waardoor het zijn werk doet tijdens de “zitting”. Maar genoeg over dit bijzondere product.

De video lijkt een tweede leven te krijgen op het web. De laatste weken stijgen het aantal views en shares weer aanzienlijk op Facebook en Twitter. Mag ook wel, want het is een bijzondere commercial geworden.

grafiekpoopourriDe commercial is niet alleen grappig om te zien, maar de kracht zit in de copy. De ingehuurde actrice krijgt fantastische teksten voorgeschoteld. Met groot cynisme, zoals dat de Engelse humor is toevertrouwd, verhaald ze over de maatschappelijke gevaren bij het achterlaten van een onaangename geur.

Ik vind de commercial vergelijkbaar met het niveau van de “Dollar Shave Club“. Beiden zijn humoristisch met een vleug cynisme. En uiteraard qua insteek en aanpak totaal verschillend van de bekende denk- en verwachtingspratronen. Zet de speakers op vol volume en geniet van de hilarische teksten.

,