Op dit moment worden we nog overspoeld met het voorspellen van toekomstige trends in marketing? Zoveel zelfs dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dan zou je graag een aantal statistieken willen hebben om aan vast te kunnen houden bij het bepalen van je sociale media strategie.
Onlangs berichtte ik over de wereldwijde marketing en social media statistieken, gegevens en gedragsindicatoren door Wearesocial. In een bomvolle presentatie werd dit duidelijk verhaald.
Interessante Marketing statistieken die 2014 beïnvloeden:
- 78% van de CMO’s denken dat custom content de toekomst van marketing is
- In 2014 wordt $135 miljard gespendeerd aan nieuw digitaal marketingmateriaal
- De gehele digitale advertentie markt groeit en beslaat in 2015 25% van het totaal
- Social media marketing budgets verdubbelen over de komende 5 jaar
- Emails met social sharing buttons verhogen de click rates met 158%
- 52% van alle marketeers hebben via Facebook klanten binnengehaald
- B2B bedrijven, die bloggen, genereren 67% meer leads
- 43% an alle marketeers hebben via LinkedIn klanten binnengehaald
- Videos op landingspagina’s verhogen conversatie met 86%
- Inbound marketing levert 54% meer leads dan traditionele outbound marketing