Infographic: de invloed van Social op B2B

Social media begint nu langzaam aan door te dringen in het zakelijk verkeer. Meer en meer komen de resultaten van acties binnen de community door in de kantoortuinen. In de infographic wordt de invloed van Social op B2B weergegeven vanuit de populaire netwerken Twitter, Facebook en LinkedIn.

how-social-media-influence-businesses-infographicsmall

Opmerkelijke cijfers:

  • 27% van internetgebruik gebeurd via Social Networks
  • 85% van internetgebruikers hebben een Facebook account
  • 49% van internetgebruikers hebben een Twitter account
  • 208 is gemiddeld aantal volgers op Twitter
  • 141 is gemiddeld aantal vrienden op Facebook
  • 13% hogere conversie bij leadgeneratie door Social Media
  • 60% van de online consumenten geven feedback via de Socials aan merken
  • 73% van de retailklanten komen binnen via Facebook
  • 50% van de technologie klanten via Twitter
  • 58% van marketing bureau’s werft klanten via LinkedIn
  • 78% van de aankopen is gebaseerd op social media berichten van merken
  • 81% van de consumenten wordt beïnvloed door berichten van vrienden
  • 79% vinden de merkpagina’s leuk voor ontvangen van aanbiedingen en kortingen

how-social-media-influence-businesses-infographic

,