Infographic: Meest gewilde Digital Marketing skills voor 2014

Het Online Marketing Institute ondervroeg 747 reclame en Fortune 500 marketing executives naar de digitale marketing skills die ze het meest waarderen, en welke vaardigheden hun talenten daadwerkelijk bezitten. Uit het onderzoek blijkt er een zogenaamd gat.

In de infographic worden de grootste verschillen van de meest begeerde digitale marketing vaardigheden voor 2014 geïdentificeerd. Het verschil bestaat uit het bezitten van de vaardigheden/specialiteiten van marketing executives en de waardering (of het willen hebben) van deze talenten.

Merk
Aan klantzijde zijn de meest gewilde vaardigheden analytics en mobile marketing. In het geval van analytics deelt maar liefst 76% van de ondervraagden deze mening, maar in realiteit denkt slechts 39% dat hun talent voldoende ontwikkeld is om zich te kunnen meten met de concurrentie.
Bij mobile marketing vindt 58% dit een belangrijke vaardigheid, maar slechts 29% gelooft in hun eigen kunnen.

Bureau
Bij bureau’s zijn de meest gewilde vaardigheden mobile, analytics en marketing automation. 74% van de ondervraagden vindt mobile een speerpunt, maar in realiteit denkt slechts 31% dat ze met hun kennis de concurrentie aankunnen. Een gat van 43%!
Bij analytics en bij marketing automation is de kloof tussen “willen hebben” en “kunnen” voor beiden 30%.

Uitdaging voor beiden
Voor beide spelers geldt in wezen dat zij zich kunnen standhouden in het digitale speelveld door het continu trainen en kennis vergaren. Een mooie uitdaging.
Het complete rapport kun je overigens hier (nu nog gratis) downloaden.

digital_marketing_infographic

, ,