Infographic: State of Digital Marketing

Een interessante infographic over de “State of Digital Marketing” in 2013. De verschillen tussen de B2B en B2C aanpak worden overzichtelijk uiteengezet.

Duidelijk wordt dat de B2C markt voor loopt met de inzet van online activiteiten. Hierdoor is de focus meer gericht op meten van resultaten en het verhogen van de revenuen. Bij B2B ligt de focus op het genereren van leads en is de meetbaarheid nog van ondergeschikt belang. Hierdoor is het voor hen lastiger om te bepalen via welk kanaal de beste scores worden behaald.

De B2C marketeers focussen veel meer op het inzetten en gebruik van mobiele toepassingen. Door de snelheid waarmee de consument de mobiele digitale wereld omarmt, zijn de B2C bedrijven wel genoodzaakt hier handig op in te spelen. Uit de infographic blijkt dat de B2B markt in een langzamer tempo naar deze wereld groeit.

Statedigitalmarketing

Vorig jaar is er een vergelijkbare infographic uitgebracht door Webmarketing 123 die ik jullie niet wil onthouden.

2012 Infographic-new

, ,