Infographic: Waarom B2B meer Social Media moet inzetten

Bij veel B2B bedrijven leeft nog twijfel over de toepassing van Social Media in hun communicatie. Ze beweren nog steeds dat het niets oplevert, dat het onnodige tijd kost. Maar B2B moet veel meer Social Media inzetten.

Why B2B Businesses Should Leverage the Potential of Social Media in 2013small

De groei van de sociale netwerken laat zien dat het een krachtig instrument geworden is. Van een hype ontwikkelt het zich nu naar volwassenheid. In het begin werden veel aantallen nagejaagd, vlogen de prijsacties je om de oren. Ontelbare keren maakte ik kans op een iPad, als ik maar een volger werd.

Natuurlijk bestaan ze nog, dergelijke acties, maar aan de andere kant zie je nu de marketeers sturen op andere waarden. Merkbekendheid, klantbehoud maar bovenal focus op het genereren van leads. Twitter biedt daarin op dit moment de meeste potentie.

Dit zijn niet de enige punten waar je op kunt sturen. Het stimuleren van samenwerking, het versterken/bouwen aan je afdeling/team of het opbouwen van vertrouwen. Allemaal softe KPI’s, maar wel belangrijke. Om dit te bereiken worden de budgetten ook substantieel bijgesteld. Absoluut nodig om successen te kunnen behalen.

Why B2B Businesses Should Leverage the Potential of Social Media in 2013

, ,