iPhone foto’s zijn snel gemaakt

Simpel wijzend op het feit dat “Every day, more photos are taken with the iPhone than any other camera” is genoeg voor een commercial van Apple. En als ik het zo bekijk, dan herken ik wel veel situaties. De iPhone foto’s zijn snel gemaakt, bewaard en gedeeld.

Applefoto

Maar is dat een unieke feature van het toestel. Eigenlijk niet zo omdat de meeste andere toestellen ook beschikken over deze optie. Soms zelfs uitgerust met nog een betere camera.

Alhoewel de commercial niet de sterkste is, ligt de kracht in het benadrukken van slechts een feature van het toestel. En deze dan laten zien in een dagelijkse setting of scene die herkenbaar is. Dan wordt de eenvoud van het gebruik weer getoond. Zelf vind ik dat een van de sterkste punten van Apple. In (bijna) alles is “eenvoud in gebruik” de essentie van het product.

Als je dan een andere commercial ertegenover zet, dan zie je dat deze niet zo krachtig is. Het credo “there’s an app for that” wordt dynamisch getoond in onderstaande commercial. Ook van Apple en weer slechts een feature in de spotlights plaatsend.

http://www.youtube.com/watch?v=nvKyYeJJYwM