Laag zoekvolume Google

Veel bedrijven gebruiken Google Adwords om hun producten te promoten. Daarvoor maken ze advertenties en campagnes aan. Deze worden gekoppeld aan zoekwoorden en combinaties daarvan. Via de veiling worden deze dan aangeboden.

Handig, want zo heb je zelf onder controle bij welke woorden je komt te staan als adverteerder. Je betaalt er immers voor als consumenten of bedrijven klikken. Maar wist je dat je advertenties niet altijd getoond worden? Ook al heb je de zoekwoorden opgenomen in je campagne?

Dit komt doordat Google bepaalde zoekwoorden met een “laag zoekvolume” niet opneemt in de veiling.

Deze status wordt gegeven aan een zoekwoord met weinig tot geen zoekgeschiedenis op Google. Het zoekwoord is inactief totdat het zoekverkeer voor dit zoekwoord voldoende toeneemt om advertenties te kunnen weergeven.

Zoekwoorden met de aanduiding ‘Laag zoekvolume’ genereren zeer weinig zoekverkeer op Google, wat aangeeft dat ze niet erg relevant zijn voor de zoekopdrachten van de meeste klanten. Daarom zet Google deze zoekwoorden tijdelijk op inactief, zodat ze uw advertenties niet kunnen activeren.

Op het moment dat er gezocht wordt op deze woorden zal Google dit aanpassen. Eenmaal per week wordt de status van deze zoekwoorden gecontroleerd en bijgewerkt.

Meer weten, klik hier.