Melk, de bekende “witte motor”

Melk wordt overal gedronken. Het grappige is dat alle reclames en commercials rondom melk altijd hetzelfde gevoel oproepen. De oeroude kreet “Melk is goed voor elk” uit de jaren veertig is in meerdere landen toegepast als thema voor een oproep tot het drinken van melk.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vqRZ_lPA7OE[/youtube]

Dit was een oude Nederlandse versie uit de jaren tachtig. Toen al de boodschap van een soort energy drink gedragen onder het motto van “De witte motor”.

De Belgen pakten hetzelfde thema op, maar gaven daar hun eigen draai aan. Onder de noemer van “Melk en je kan tegen een stootje”.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=250M5cDKk-8[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jb1ZyyPYP50[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=g6eVgHgYna8[/youtube]

Onlangs hebben ze aan de andere kant van de oceaan het product melk maar eens een nieuw leven ingeblazen. Nu meer gericht op een jonger publiek. Zou het kunnen dat de jeugd daar minder melk drinkt. Eerlijk gezegd kan ik dat niet beoordelen.

Maar als ik kijk naar de stijl van de commercial en de gedachte die erachter zit, zie je toch steeds een herhaling van zetten. Melk kent een ijzersterke propositie, waar de reclamemakers wereldwijd op vrijwel identieke wijze gebruik van maken.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rHm3wte8QbE[/youtube]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.