Met print verleiden tot online beleving

Internet is niet meer weg te denken in onze cultuur. Onze maatschappij draait onder een 24/7 mentaliteit. Iedereen is online en allemaal hebben we verschillende redenen om op het internet te vertoeven. Op Marketingfacts verscheen een compleet overzicht van het “Internet van 2011 in cijfers“.


Een internet provider heeft dan een perfecte aansluiting bij de hedendaagse consument. Hij biedt de poort naar de rest van de wereld. Maar zoals altijd is hij niet de enige. Er zijn voldoende kapers op de kust en dus is onderscheidend vermogen essentieel om de gunst te verkrijgen.

De firma Airtel Broadband uit India heeft een campagne ontwikkeld waarin zij met advertenties laten zien wat zij hun klanten bieden in hun thuisomgeving. Iedere print-ad heeft een eigen thema dat aansluit bij de behoefte en wensen van de doelgroep. Voor muziekliefhebbers steken ze in op de online muziekbeleving, bij shoppers op het online winkelen. Movies, gaming en tot slot reizen zijn de andere variaties.

Het is een prachtig vormgegeven campagne geworden. Maar zoals bij alles geldt dat het plaatje voor de consument wel compleet moet zijn. Als de pricing niet strookt met de boodschap en uitstraling, dan heeft het weinig tot geen zin. Maar daar zal de verantwoordelijke marketeer vooraf naar gekeken hebben bij het bepalen van zijn doelstellingen. Achteraf kan hij alleen maar meten of hij zijn doelstellingen heeft behaald.

In dit verhaal gaat het mij nu niet daarom. Zoals jullie al weten ben ik visueel ingesteld en kan ik mooie vormgeving zeer waarderen. Deze designs triggerden mij wel om dit blog te schrijven, maar helaas houdt het daar dan ook bij op. Maar ze zijn wel mooi!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.