Bureau’s creeeren vaak typetjes voor hun opdrachtgevers. Karakters die herhaaldelijk worden ingezet. Meestal over een periode van meerdere jaren. Op die wijze verworden ze een verpersoonlijking van het merk.
Wie is er niet opgegroeid met de winkelmanager van AH, of Cora van Mora. Peer Mascini speelde in prachtige commercials voor Melkunie. Of de drie vrienden van Amstel. En zo zijn er nog legio voorbeelden te noemen. Karakters die jarenlang het TV-beeld domineren.
Natuurlijk hangt een en ander wel af van de kracht van de verhaallijnen die in 30′ seconden verteld worden. Wil een karakter enkele jaren ingezet worden, dan blijft het zaak om relevant en scherp te blijven op de actualiteit. Dichtbij wat er speelt in het werkelijke leven. En het lastigste is om de lijn op niveau vast te houden.
Zo heeft Telfort de gebeurtenissen van een bankroete miljonair in beeld gebracht. In de huidige crisis, waarin eenieder nog meer op de centjes moet letten, brengen ze een prachtige karikatuur in beeld. Actueel, grappig en spitsvondig in teksten. En het mooie is dat de serie steeds een tandje verder gaat. De verhaaltjes worden leuker en blijven grappig.