In deze presentatie vind je een soort guideline die toegepitst is voor Retail Marketing. Alhoewel gefocussed op de Aziatische markt, kun je de getallen en resultaten toepassen in de Retail markt over de gehele wereld.
3 Key questions als leidraad
De presentatie gaat uit van drie belangrijke vragen:
1) Wat zijn de Social Media?
2) Wat is de relevantie van deze Sociale Media?
3) Hoe kunnen retailers hiermee omgaan?
Het toont de kerngegevens die een onderbouwing bevatten voor het gebruik van sociale media in retail marketing. Daarnaast biedt het een aantal inspirerende case studies uit de hele wereld, beschrijft het een aantal trends die van invloed zijn op de toekomst van de sociale media in de detailhandel. Als laatste inspireert het de retailers om aan de slag te gaan met Social Media.
8 Steps to Success
VolgensĀ WeAreSocial moet je focus aanbrengen op volgende stappen, zodat je Social Media succesvol kunt inzetten:
1. Bepaal je business doelstellingen
2. Monitor de conversaties
3. Begrijp de motivaties van je klant
4. Bepaal hoe jij als merk toegevoegde waarde kunt leveren
5. Kies je Social platform
6. Creeer een strategisch plan van aanpak
7. Test en leer van je acties
8. Verbeter, verscherp en herhaal je actie