Spraakmakend: “Zij gaat voor zaad”

Campagne voeren is je hoofd boven het maaiveld uitsteken. Dan pas val je op, dan maak je een statement. Niet iedereen heeft het lef of de durf om het ook daadwerkelijk uit te voeren. Bij Seed Valley nemen ze wel die stap.

Wat is het probleem?

Seed Valley is een organisatie die zich bezighoudt met plantenveredeling en zaadtechnologie. Dus de ontwikkeling van betere plantenrassen, met name voor de groenten- en sierbloementeelt. De ontwikkelde zaden, stekken en jonge planten worden geëxporteerd naar klanten over de hele wereld.

Veel jongeren en studenten hebben niet het juiste beeld bij de zaadsector. En dus kiezen ze vooral voor andere beroepen en sectoren. Om als bedrijfstak te kunnen groeien en de internationale concurrentie-positie vast te houden heb je gemotiveerde mensen hard nodig.

Noodzaak om jonge en gemotiveerde mensen voor nu en in de toekomst te werven. Het doel is om jongeren te laten beleven dat werken in Seed Valley een avontuurlijke en internationale ontdekkingsreis is. De campagne draait om vier jonge medewerkers, zowel man als vrouw. Allemaal terug te vinden op de speciale campagnewebsite zijgaatvoorzaad.nl of hijgaatvoorzaad.nl.

En daar zit dus de spraakmakende kwinkslag. De combinatie van beeld en copy kan iedereen op andere gedachten brengen. Alle mannen hebben Freudiaanse gedachten, dus dan weet je het wel. De eerste keer dat ik het zag dwaalde ik af. Nu in retrospect vind ik het gedurfd en uiteindelijk wel zin hebben. Het is een campagne die de jongeren zal aanspreken door zijn uitdagende copy.

En daar gaat het uiteindelijk om. Jongeren aansporen om meer over de branche te weten te komen en zich daarin te verdiepen. Als dit de manier is om het voor elkaar te krijgen, dan chapeau voor de marketeer die hiermee zijn nek letterlijk boven het maaiveld heeft uitgestoken.

, ,