De tablet markt groeit als kool. Binnen enkele jaren zal de overgrote meerderheid gebruik maken van tablets in plaats van pc’s. Dus is het vechten om de gunst van de klant. Apple is met zijn iPad al jaren marktleider, maar krijgt geduchte concurrentie van de andere merken als Samsung. Microsoft en Lenovo. Zelfs Nokia gaat zich profileren. Je kunt dus gerust stellen dat de “tablet war is on”.
Het begint natuurlijk allemaal met commercials die de consument moet overtuigen, verbazen, op ideeën brengen dat er meer is dan die ene appel. De oplossing is dan het uitvergroten van de tekortkomingen en deze in het belachelijke te trekken. Uiteraard op humoristische wijze.
Al eerder schreef ik over de actie van Microsoft die de iPad op de hak neemt. Enkele andere voorbeelden die het laatste half jaar verschenen zijn die allemaal dezelfde insteek hebben gebruikt.
http://www.youtube.com/watch?v=dIq0qmqj8pU
http://www.youtube.com/watch?v=oG0yZLEPN_Y
Binnenkort verschijnt de nieuwe Nokia tablet op de markt. Uitgerust met een Windows OS. Nogal begrijpelijk omdat Microsoft binnenkort de firma inlijft. Weer zoeken ze de aanval door de concurrent in zijn hemd te zetten. Het ontbrekende toetsenbord is nu het grote nadeel. Daar heeft Nokia natuurlijk een oplossing voor.
Maar hoeveel ze ook kunnen zeggen over de tekortkomingen van die ene appel, zelf ben ik nog niet overtuigd van de concurrentie. Teveel Apple freak geworden door het gebruik. Het blijft voor mij gebruiksvriendelijk en het onderhoud is simpel. Updates gaan automatisch, hoef ik niet naar om te kijken. Nooit achterhaalde drivers of wat dan ook.
Ik heb nog geen ervaring met virussen en andere rommel op de iPad. Natuurlijk oppassen geblazen, maar bij Windows vertrouw ik het nog niet genoeg. Dit vooroordeel is gebaseerd op eigen ervaringen met pc’s. Als de tablets daar minder last van hebben dan hoor ik dat graag in de comments.
Maar de commercials van de concurrent zijn wel grappig te noemen. Heb ik daar toch even lol van.