The Future of Publishing

In een vorige blog schreef ik al over de “Power of Words”. Deze kracht is sinds oudher terug te vinden in de ouderwetse echte boeken. Het vasthouden, voelen, ruiken ervaart de lezer als een waar genot. En toch maakt deze traditionele wereld nu roerige tijden door.

In een interessante blog door @bvermond over de teloorgang van een boekenwinkel, worden meerdere factoren belicht waarom de boeken- en uitgeversmarkt het zo zwaar heeft. Redenen als budgetboeken, crisis, technologische ontwikkelingen en illegaal kopieren, belemmeren de commerciele uitbating voor het uitgeven en verkopen.

De technologische ontwikkelingen bieden ontzettend veel nieuwe mogelijkheden voor de lezer, zoals bijvoorbeeld de e-readers, e-books of de vele gratis online nieuwsdiensten en content. Is deze nieuwe wereld nu een bedreiging of een aanwinst?

Maar de branche is strijdbaar en laat het koppie niet hangen. In een prachtige video (die in eerste instantie ontwikkeld werd voor intern gebruik) toont de beroemde uitgever Penguin het schrikbeeld van veel uitgevers, maar aan de andere kant laten zij ook de toekomst zien. De video boeit, intrigeert en roept een positief beeld bij boeken op. Toch maar weer langs de winkel dankzij deze “Power of Words”!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Weq_sHxghcg[/youtube] Foto van “Boeken Bestellen”

,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.