Elkaar aanvoelen, samen bewegen op een ritme. Met je partner tijdens dans, spel, maar ook tijdens de sex. Een afwijkend tempo verstoort het genot, het plezier. En wat doe je dan?
Het beroemde condoommerk Durex brengt een condoom Performax Intense op de markt dat voorziet in de oplossing. Bij het gebruik wordt het ritme van de man en vrouw op elkaar afgestemd om uiteindelijk het ultieme genot te brengen. De pay-off “Mutual climax” onderstreept de kenmerken.
Zelfs hebben ze een Facebook pagina gelanceerd waar je het spel kunt spelen. Alleen even “liken”. Heb ik niet gedaan, moet ik toegeven. Daar gaat dit blog niet over namelijk. Waar ik naar toe wil is de geweldige commercial die ze gemaakt hebben als pre-roll op YouTube.
Op de muziek van Marvin Gaye “Let’s get it on” brengen ze op een ludieke wijze in beeld hoe de ritmes van de partners tijdens de daad van elkaar kunnen verschillen. En natuurlijk wat je nodig hebt om dit te verhelpen.
De commercial wordt ingezet als een pre-roll voor de filmpjes die je uiteindelijk wil zien. Veel van deze commercials worden verplicht uitgekeken of niet bewust gezien. Veelal wordt er snel nog wat anders gedaan totdat de film echt begint. Bij Google zijn ze aan het kijken naar de effecten bij het kunnen wegklikken van dergelijk pre-rolls. Een interessante ontwikkeling.
Hierdoor moet je dus onderscheidend materiaal aanleveren om de boodschap over te brengen. Durex heeft in het verleden al gewaagde advertenties verzonnen. Ook deze commercial weet vanaf het moment te boeien. Je weet niet wat er gaat komen, maar je wil wel weten hoe het eindigt. De kracht van een goede reclame. Niets voor niets gaat deze nu als een raket op YouTube.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qfpR-APrIfI[/youtube]