Waarom zo’n commercial, Tostitos?

Soms kom je van die commercials tegen waarvan je denkt, waarom? Zo ook bij twee nieuwe reclame-varianten van het merk Tostitos. Wat bezielt ze eigenlijk met deze commercials?

Tostitos is een chips-merk. Veel chips wordt tegenwoordig gedipt in een sausje.
Probleem: het chippie breekt. Niet fijn als je daardoor de dipsaus over je heen krijgt. Maar slimme productmarketeers hebben het chippie een aangepaste vorm gegeven waardoor het niet meer breekt als je het dipt. Door zijn scoopvorm behoudt het stevigheid.

Iedereen happy, dus nu deze innovatie aan de man brengen. En daar zit hem bij mij net het probleem. Ze laten het chippie praten en dansen tegen normale mensen. Alsof dat kan. Zo heeft Vodafone in het verleden de “Power to You” campagne gelanceerd waarin mensen met maskers op verschenen. In mijn blog van destijds gaf ik al aan dat het mij ontging.

Het gebruiken van animaties ansich vind ik prima. Er zijn voldoende scenario’s waarbij dit past. Waar ik me bij deze commercials aan stoor is het feit dat volwassen mensen voor dom worden versleten. Laat een zak chips een dansje doen en de kopers zijn overtuigd van de verbetering en gaan direct kopen. Ik geloof daar dus niet in. En daarbij komt dat ze nog niet eens leuk te noemen zijn.

Ach, oordeel zelf…… 

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iV1Lzx2lCRs[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nlG6vq7FeEM[/youtube]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.