Wakker worden, koffietijd

Pilao Coffee  is een traditioneel Braziliaans koffiemerk, onder de vlag van Sara Lee. Om  hun 5 smaken te promoten hebben zij een digitale wekker als app ontwikkeld. Klanten kunnen daardoor op verschillende en verrassende wijze wakker worden.


Met de app kun je tot 30 alarmtonen inzetten voor de vijf smaken.  Op een “Classic” wijze wakker worden zoals je opa en oma vroeger deden. Of “Smooth” voor een verfrissende en gemakkelijke manier van opstaan. De smaak “Decaf” is uiteraard ook niet vergeten.

Een grappige uitvoering voor een app, maar ook weer niet zo bijzonder. Waar ze goed naar gekeken hebben is de “need” aan koffie. Het tijdstip van koffiegebruik is een driver om de behoefte te stimuleren.

Velen, waaronder ik, hebben ‘s ochtends toch dat beetje koffie nodig om de dag te starten. Als je dan gewekt wordt door een service van je favoriete merk, dan versterkt dit de positieve merkassociatie. Maar misschien hadden ze beter een app kunnen maken met een koffiezet-functie. Dat moet ik nu nog steeds zelf doen. Bij een dergelijke functie hadden ze twee vliegen in een klap geslagen. Dat zou pas een goed begin van de dag zijn…

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AYA57I2k_Ec[/youtube]
,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.